Wednesday, October 17, 2012

Regular Investment Instruction (RII)



Assalamualaikum to all again. I'm so sorry coz lame sangat tak update any post kat blog ni..... Maklum la skrg ni bz skt coz dah jadi fulltimer kan ...... update client la, jumpa prospek la.....so now, i will try my best to share any artikel or topic to you all semua.

Today i nak share berkenaan RRI yang mana ianya sangat berguna untuk mencapai objektif palaburan terutamanya pada pelabur-pelabur yang menggunakan pelaburan KWSP.

Di masa kini, dengan prospek pasaran yang tidak menentu (volatile), pelabur dinasihatkan terus melabur untuk jangka masa panjang, yang mana untuk mencapai objektif pelaburan mereka kelak. Tapi bagaimana? The answer is dengan menggunakan teknik Regular Investment Instraction (RRI).

Apa sebenarnya RII ini?  RII adalah arahan pelabur untuk transfer some fix amount daripada bond/ money market fund ke dalam equity/balanced/mixed fund secara bulanan. Ini bertujuan untuk mendapatkan harga Dollar Cost Averaging (DCA) pada setiap pergerakan harga yang berbeza-beza. Nampak tak? Even market tengah jatuh pun pelabur masih make profit kerana membeli unit pada harga yang sangat murah....

SIMPLE bukan? Tapi jangan pening-pening kepala tentang RRI ini, kerana as a consultant, their must advise pelabur sebaik mungkin untuk memaksimumkan wang anda.

Tugas consultant untuk memeksimumkan wang anda dan tugas anda adalah untuk mengaplikasikan 4 golden rules. So dengan adanya 2 ways communication ini your goal will be achieve.

If you want to know more about UNIT TRUST please don't hesitate to contact me.