Sunday, December 11, 2011

Boleh Ke MELABUR?

Start your investment at earlier age
I’m coming back… I betul2 appreciate to all of you yang visit blog I ni…actually I build up this blog for share information I get from training or by book .. So diam tak diam dah bulan December dah kan…next year dah 2012 so what is your target? Kalau you all tanya target I pulak mestilah nak lebih berjaya dari tahun tahun yang sebelumnya…huhuhuhu…

So today I ada free time and nak sambung mengbloging pulak…Topic I nak share to you all is MINIMUM AMOUNT untuk memulakan pelaburan….topic ni actually dari awal dulu sepatutnya I dah post, maybe luper kot I nak post dulu…..huhuhuhu….topic ni sebenarnya untuk mereka yang baru2 nak berjinak2 nak mengenali dunia Unit Trust  dan pada mereka yang telah tahu dan memahami konsep Unit  Trust ni tunggu apa lagi..Marilah MELABUR …..
Mostly masyarakat di Malaysia ni kalau cakap pasal PELABURAN saja mesti akan membayangkan untuk memulakan pelaburan memerlukan jumlah modal yang besar….betul tak? Sebenarnya setiap orang mampu untuk membuat pelaburan dengan Unit Trust ni dengan modal yang sangat2 rendah dan dengan risiko yang juga sangat rendah.

Pelaburan menggunakan CASH

Minimum Permulaan Pelaburan        = RM 1000.00
Minimum Penambahan                    = RM   100.00

Pelaburan menggunakan  KWSP

Minimum Permulaan Pelaburan        = RM 1000.00 (Bergantung pada kelayakan pengeluaran)
Minimum Penambahan                    = Bergantung pada kelayakan pengeluaran

So now you all pun dah tau minimum untuk memulakan pelaburan dalam Unit Tust ni. So macam maner rasa2 mampu tak? Permulaan tu hanya RM 1000.00 dan penambahan hanya RM 100.00..Kalau kita kira2 untuk penambahan pelaburan RM 100.00 tu hanya melibatkan RM 3.00 sehari saja untuk sebulan…betul x? And this investment focus kepada medium to long term period kan….So may be you all boleh buat EDUCATION PLANNING  anak2 seawal usia mereka. Nanti kalau nak sambung study tak payahlah nak buat pinjaman…

So pada siapa2 yang berminat nak tahu lebih lanjut berkenaan Unit Trust ni boleh la hubungi saya or just email and I will show you the power of Unit Trust. Definitely Power…..